Dersin Adı | Alternatif Medya |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NMC 473 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, alternatif medya uygulamalarının tanım, perspektif, tarih ve toplumsal aktörlerini tanıtmayı amaçlar. Öğrencilerin alternatif medya uygulamalarının siyasal toplumsal ve kültürel yönlerini sorgulamalarını sağlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, alternatif medya ile ilgili başlıca teorilerin, söylemlerin ve akademik tartışmaların anlaşılması için gerekli temeli oluşturur ve alternatif medya teorilerini, politikalarını, estetiğini ve uygulamalarını derinlemesine inceler. Alt kültürel, radikal, taktiksel alternatif medya pratiklerinden toplumsal hareketler, cemaatler, katılımcı etnik azınlıklar ile yerli ve ulus ötesi medyaya uzanan geniş bir yelpazedeki alternatif medya uygulamalarını tanıtır. Bu ders, ayrıca değişen medya ekosisteminde alternatif medyanın rolünü, beraberinde getirdiği fırsatları ve karşılaştığı güçlükleri tartışır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Kitle iletişimi ve kitle medyası üzerine eleştirel bir bakış | Chomsky, N. (1997) “What makes mainstream media mainstream”, in Z Magazine, available at: http://www.chomsky.info/articles/199710- -.htm - Couldry, N. and Curran, J. (eds.) (2003) Contesting Media Power: Alternative Media in a Networked World. Lenham: Rowman and Littlefield – Introduction |
3 | Alternatif medyayı tanımlamak | Atton, “Approaching Alternative Media: Theory and Methodology”; Rodriguez, “From Alternative Media to ‘Citizens’ Media”; Bailey, O. G., Cammaerts, B. and Carpentier, N. (2008) Understanding Alternative Media. Berkshire: Open University Press – chapter 1 |
4 | Yeraltı basını | Comedia (1984) “The Alternative Press: The Development of Underdevelopment”, in Media Culture and Society, vol. 6, pp. 95-102 |
5 | Topluluk radyosu | Lewis, P. (1984) “Community Radio: The Montreal Conference and after”, in Media, Culture and Society, vol. 6, pp. 137-150 |
6 | Katılımcı video ve televizyon erişimi | Coyer, K., Dowmunt, T. and Fountain, A. (2007) The Alternative Media Handbook. London: Routledge – chapter 3 |
7 | Kültürel direnme taktikleri grafitiler, jargonlar, sokak tiyatroları, jamming | Downing, J. (2000) Radical Media: Rebellious Communication and Social Movements. CA: Sage - chapter 4 |
8 | Ara sınav | |
9 | Bulanıklaşan sınırlar | Papacharissi Z (2009) The virtual sphere 2.0: the internet, the public sphere and beyond. In Chadwick A and Howard P (eds) Routledge Handbook of Internet Politics. New York: Routledge, 230-245. - Dahlgren P (2009) Media and Political Engagement: Citizens, Communication and Democracy. Cambridge: Cambridge University Press - chapter 3 |
10 | Ortak bilgi, kitle kaynak kullanımı | Lievrouw, L. (2011) Alternative and Activist Media. Cambridge: Polity Press – chapter 6 - Fuchs, C. (2013) Social Media: A Critical Introduction. London: Sage – chapter 10 |
11 | Katılımcı kültür | Carpentier, “Defining Participation” Benkler, “Peer Production and Sharing” |
12 | Karşıt kamusallık ve iktidar | Downing, “Power, Hegemony, Resistance,” “Social Movements, the Public Sphere, Networks,” & “Community, Democracy, Dialogue, and Radical Media” |
13 | Yeni medya aktivizmi | Lievrouw, “Introduction” and “Getting People on the ‘Street’” |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Couldry, N. and Curran, J. (eds.) (2003) Contesting Media Power: Alternative Media in a Networked World.ISBN-10: 0742523853; Bailey, O. G., Cammaerts, B. and Carpentier, N. (2008) Understanding Alternative Media. Berkshire: Open University Press. ISBN-10: 0335222102; Coyer, K., Dowmunt, T. and Fountain, A. (2007) The Alternative Media Handbook. London: Routledge.ISBN-10: 041535966X; Downing, J. (2000) Radical Media: Rebellious Communication and Social Movements.ISBN- 10: 0803956991; Chadwick A and Howard P (eds) Routledge Handbook of Internet Politics. New York: Routledge.ISBN-10:0415780586; Dahlgren P (2009) Media and Political Engagement: Citizens, Communication and Democracy. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN-10: 0521527899; Lievrouw, L. (2011) Alternative and Activist Media. Cambridge: Polity Press. ISBN-10: 9780745641843 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 116 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | |||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | |||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | X | ||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | |||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest